Najczęściej zadawane pytania serwisowe
Wykonywany przez nas przegląd roczny to szereg prac serwisowych mających na celu spełnić dwa cele. Pierwszy z nich to sprawdzenie ogólnej szczelności zabudowy, które ma na celu zapobiegnięcie przeciekom i powstawaniu wilgoci. Drugi to kontrola poprawności działania urządzeń w zabudowie – wykonujemy więc przegląd funkcjonalność mebli, instalacji wodnej, gazowej i elektrycznej oraz sprawdzamy dodatkowe urządzenia pokładowe.
Okresowy przegląd kampera lub przyczepy kempingowej powinien odbyć się w każdą rocznicę pierwszej rejestracji pojazdu. Datę znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym pod literką B. Przykładowo: jeśli data pierwszej rejestracji to 28.06.2022 to pierwszy przegląd należy zrobić w okolicach czerwca 2023.
Podstawowym powodem zachęcającym do wykonania przeglądu rocznego powinna być zwyczajna chęć zadbania o swoją własność. Pojazd kempingowy wymaga rutynowych inspekcji w celu poprawnego działania tak samo jak wszystkie inne przedmioty podlegające eksploatacji. Podobnie zresztą jak każda inna rzecz jest w stanie przetrwać lata jeśli otoczy się go troską lub znacznie stracić na funkcjonalności w przypadku zaniedbania. Przegląd roczny ma również wartość proceduralną. Wykonanie odpłatnego okresowego przeglądu szczelności pojazdu kempingowego jest warunkiem utrzymania gwarancji szczelności ustalonej przez producenta. Oznacza to, że w razie niewykonania corocznego przeglądu szczelności w autoryzowanym punkcie serwisowym traci się pozostały okres gwarancyjny. Czasem istnieje możliwość nadrobienia jednorazowo pominiętego przeglądu w celu zachowania gwarancji, ale jest to raczej wyjątek, nie reguła, a dokładnych informacji należy szukać bezpośrednio u dealera.
Przegląd roczny zajmuje w naszym serwisie około 5 – 6 godzin. Czas realizacji może ulec wydłużeniu w razie wykrycia dodatkowych usterek wymagających naprawy lub napotkania komplikacji natury technicznej. Czas oczekiwania na zakończenie prac serwisowych można spędzić w naszej poczekalni z wygodnymi sofami i rozkoszować się pyszną kawą. Innym rozwiązaniem jest zostawienie u nas swojego pojazdu kempingowego na dłuższy okres nieużytkowania (np. paru dni) na naszym zamkniętym i strzeżonym placu. idea, design plan or we are open for discussion to help you to develop your desired software efficiently.
Oczywiście. Naprawa kamperów i przyczep kempingowych oraz inspekcja zabudowy to nasze podstawowe usługi dostępne dla wszystkich użytkowników pojazdów kempingowych. Dodatkowo jeśli posiadasz kampera lub przyczepę marki, której jesteśmy autoryzowanym dealerem to możemy też dokonać napraw i zapytań gwarancyjnych, a także wykonać przegląd szczelności, który pozwoli ci utrzymać gwarancję producenta.
Możesz pomóc nam w jak najszybszym rozwiązaniu twojego problemu poprzez zawarcie w swoim zapytaniu jak największej ilości kluczowych informacji o swoim pojeździe. Będą to przede wszystkim marka zabudowy, model, rok produkcji i VIN pojazdu. Rozpoczęcie zapytania od tych podstawowych parametrów znacznie ułatwi nam zindetyfikowanie problemu oraz oszacowanie wymaganych części. Kolejnym pomocnym działaniem jest przesłanie dokładnego i precyzyjnego opisu dopełnionymi zdjęciami pokazującymi część. To właśnie dobre zdjęcia są kluczowe, bo nawet w przypadku braku podstawowych informacji i opisu dostarczają nam ważnych informacji. Poniżej przedstawiamy krótki poradnik przedstawiający bardziej i mniej przydatne zdjęcia.
To zdjęcie okna nie jest zbyt przydatne, bo aparat znajduje się za blisko przedmiotu. Nie widać całej części, a jedynie jej fragment. Co więcej, zdjęcie nie przedstawia umiejscowienia okna względem całego pojazdu – w przypadku istnienia kilku wariantów zmniejsza to prawdopodobieństwo wytypowania właściwej części zamiennej lub przedłuża proces wymuszając zadanie pytań pomocniczych.
Zdjęcie nie jest złe, przedstawia poszukiwaną część w jasny i klarowny sposób, ale samo w sobie jest pozbawione kontekstu. Taką fotografię pojedynczej części dobrze jest dopełnić opisem, np. poszukuję klamki do prawych drzwi garażowych w kamperze Dethleffs Trend T 7057 EB.
Zdjęcie jest przydatne – widać na nim gdzie znajduje się część względem całego pojazdu. Dodatkowe oznaczenie strzałką, zakreślenie kółkiem lub opis słowny ułatwia nam zlokalizowanie uszkodzonego miejsca i dobór poprawnej części zamiennej.
Dopełnieniem zdjęcia z daleka, które pozwala nam zidentyfikować ogólne położenie części jest zdjęcie z bliska. To z kolei pozwala nam odróżnić pożądaną część od podobnych zamienników i dokładnie zobaczyć uszkodzenie, by stwierdzić jak obszernych należy dokonać napraw.
Składanie zapytania gwarancyjnego jest bardzo podobne do złożenia zwykłego zapytania dotyczącego naprawy kampera lub przyczepy kempingowej. Proces różni się jednym elementem – należy udowodnić producentowi, że usterka jest wadą fabryczną, a nie uszkodzeniem spowodowanym przez eksploatację. W razie pojawienia się problemów bardzo ważne jest udokumentowanie wady oraz konsultacja z profesjonalistami w autoryzowanym punkcie serwisowym w celu wszczęcia procedury reklamacyjnej.